söndag 25 april 2010

Vårens första torgmöte

Helgen i Enköping präglas av vackert väder samt vårmarknad med tivoli och mitt i detta organiserade kaos passade vi på att ha vårens första torgmöte.

På den plats vi brukar ha vår husvagn på Stora Torget hade vi ställt upp ett litet bord där vi bland annat sålde lotter och bjöd på godis, men framför allt passade vi på att dela ut flygblad om nästa helgs stora evenemang - 1 maj!

Självklart pratade vi politik med folk som kom förbi - och det var många! De jag fick chansen att samtala med ville prata om allt från lokala frågor till mer rikstäckande synpunkter. Allt från husbyggen till ungdomsarbetslöshet och pensionärers situation.

Jag fick också en hel det positiv feed back på min insändare i torsdags. Många menade på att det är viktigt att vi visar på vad VI vill och inte på vad den moderatledda majoriteten gjort. Och jag kan bara hålla med.

Vi måste ge människor en tro på framtiden. En framtid som präglas av ett rättvisare samhälle. Med andra ord - en tro på en socialdemokratisk politik!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |