måndag 26 september 2011

Informationskväll om idrottsanläggningarna på Korsängsfältet

Kvällen har bestått av en information gällande idrottshuset, simhallen, ishallen och fotbollsplanerna på Korsängsfältet.

Tyvärr var jag lite sen till mötet och missade den protest som Miljöpartiet ordnade före själva mötet. Enligt uppgift hade det varit ett 30-tal personer på plats och även media.

Tydligen hade inte pressen fått några kommentarer från något av de borgerliga kommunalråden, varför jag fick i uppdrag att meddela Anna Wiklund att möta pressen utanför. Jag fullföljde mitt uppdrag, men vet tyvärr inte om media fick tillfälle att ställa några frågor. Det lär väl märkas i EP imorgon om inte annat!

Föredragande var kommundirektör Synöve Fridén. Till sin hjälp hade hon en panel bestående av ett antal tjänstemän samt den konsult som sammanställt den utredning som kommer att ligga till grund för det beslut som fullmäktige kommer att ta i frågan.

I stort kan man väl säga att det som presenterades åtminstone inte fick mig att ändra uppfattning vad gäller min grundinställning i frågan.

Vi Socialdemokrater kommer den 3/10 att bjuda in föreningar i kommunen för att diskutera hur man ser på utvecklingen av de berörda anläggningarna på Korsängsfältet. (Mer information om det kommer inom kort!)

Imorgon kommer frågan upp på KSAU. Vi ska som sagt diskutera med föreningarna och sedan ha en intern diskussion inom partiet.

Under tiden kan du som vill diskutera frågan på Facebook där du hittar gruppen:

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |