tisdag 17 augusti 2010

Datorhaveri!

Satt i godan ro och arbetade med annonsunderlag till valspurten. Plötsligt klickar det till i routern och uppkopplingen är borta - just när jag höll på att ladda ner en bild. Nåja, vi skulle ju ändå äta!

Stänger av datorn för att inta en underbar middag. På med burken igen! ETT FELMEDDELANDE:

"Den personliga inställningen går inte att återställa!"

Känner hur svetten bryter fram i pannan. Klickar OK och försöker logga in igen. Samma resultat! Svetten börjar tränga fram på fler ställen på kroppen och jag känner en obehagskänsla i magen. Jag har inte tid och råd med detta just nu!

Till sist låter datorn mig komma in, men väl framme vid skrivbordet är ALLT BORTA! Jag börjar befara det allra värsta och mina farhågor besannas! När jag öppnar Outlook är alla mina mail, kontakter, anteckningar - RUBBET - spårlöst försvunna! Nu börjar vätskan trycka på även i tårkanalerna. Allt mitt jobb inför det som komma skall är som bortblåst.

Jag vill också gå upp i rök!

Först ny diskmaskin direkt efter semestern. Under semestern har någon glömt en påse potatis på köksbordet vilket medförde att rutten potatis trängt ner genom lacken på bordet som nu inte går att rädda. Nytt köksbord inköptes idag och innan jag ens hunnit packa upp och montera bordet kom nästa smäll!

Ekonomin är ju inte på topp efter fem veckors semester och efter dessa oförutsedda utgifter i form av köksbord och diskmaskin blir det inte tal om ny dator på ett bra tag.

Tur att man i alla fall har en liten lånedator att hålla kontakt med omvärlden med. Om jag nu bara kan få tag i alla mailadresser...SUCK!!!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |