tisdag 31 augusti 2010

Oväntat samtal gav känsla av hopp!

Ikväll ringde telefonen och nummerpresentatören visade ett nummer jag inte kände igen, men svara måste man ju. Om inte annat så av ren nyfikenhet!

Det var Monica från Bålsta som egentligen ringt och sökt Pyry Niemi (riksdagskandidat från just Bålsta), men inte lyckats få tag i honom. Då ringde hon mig istället och undrade hur vi planerar göra med arv och gåvor när vi kommer till makten igen.

Jag blev först lite osäker och svarade därför att jag ville få chans att ta reda på det och återkomma. Sagt och gjort! Monica lämnade sitt telefonnummer och vi la på!

Efter ett par samtal fick jag mina aningar bekräftade och kunde ringa tillbaka och meddela att vi inte kommer att göra några som helst förändringar vad gäller arv och gåvor.

Monica ska gå och förtidsrösta imorgon och dessutom hade hon tänkt sig en gåva till sonen - därav frågan.

"Man vill ju vara säker, men jag har inte kunnat få något svar tidigare!" menade hon.

Det kändes bra att kunna hjälpa till och kanske hade jag lyckats få ännu en väljare att bestämma sig. Det kändes så i alla fall!

Samtalet avslutades med Monicas ord:

"Tack för hjälpen och lycka till! Det ska nog gå vägen den här gången!"

Man får den där varma känslan i kroppen, känslan av att det kommer att gå vägen den här gången!

Tack, Monica!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |