fredag 21 januari 2011

Avdelning halt...

Enköpings kommuns styrmodell... KF:s långsiktiga mål... nämndplan... verksamhetsplan... slutmål... smartmål... teamkontrakt... individuella mål...

Många begrepp som idag har avhandlats med hjälp av konsulterna från Praxis AB. Alltså ännu en utbildningsdag. Många intressanta diskussioner - över partigränserna.

Det blev också tydligt hur det finns vissa begränsningar i referensramar hos ett antal KF/KS/nämndledamöter...

Dagen innehöll också en intressant notering från min sida:

Jag har ju här på min blogg kritiserat hur snöröjningen sköts här i kommunen - något som jag vidhåller och som blivit än mer tydligt nu när temperateren skiftar mellan plus och minus och där möjligheterna att få bort slask negligeras och därför fryser till "tvättbrädor" på såväl gator i innerstan som vägarna på landsbygden.

Ytterst ansvarig för detta är tekniska nämndens ordförande Bengt-Åke Gelin (M)! Samme Gelin var idag med på utbildningen om styrmodellen. Vid ett antal tillfällen tog sig Bengt-Åke ut och in ur lokalen varvid ett tydligt raspande ljud uppkom.

Vid en kaffepaus på eftermiddagen hamnade vi i samspråk och jag fick då klart för mig att tekniska nämndens ordförande har begagnat sig av, hör och häpna, DUBBADE SKOR!

Det blir ganska komiskt när Gelin, som ansvarar för den bristfälliga snöröjningen, insett just vilka brister den har och därför tvingats inversterar i ett par dubbade skor!

Tyvärr har inte alla samma möjlighet att som Gelin lägga pengar på liknande skodon och riskerar därför att råka ut för någon form av fraktur med rådande väderförhållande! Inte fullt lika komiskt...

/Matz

1 kommentar:

  1. Undrar om budgetarnas mänskliga osthyvel Gelin alltså lyssnat på Nationalteatern?? ;)

    SvaraRadera

AddThis

Share |