torsdag 13 januari 2011

Nyttig korvstoppning

Dagen har tillbringats på Miljö- och Stadsbyggnad på byggavdelningen där några av tjänstemännen, med Göran Sollenberg i spetsen, tog sig tid att förklara gången och hanteringen av olika ärenden som kommer in!

Det blev ordentlig korvstoppning, men oerhört intressant och givande!

Självklart kommer jag att ha stor nytta av detta i mitt fortsatta uppdrag i Miljö- och byggnadsnämnden!

Bland annat avslutades dagen med en intressant diskussion, som jag nog inte tänker avslöja mer om här och nu, men som jag kommer att spinna vidare på och med största sannolikhet driva politiskt!

Nu har jag gjort en så kallad cliffhanger... :) Vad det blir av det kommer att märkas så småningom!

Vill passa på att tacka tjänstemännen på byggavdelningen för en mycket givande dag!

Det kommer nog att behövas ytterligare korvstoppning framöver. Bland annat kommer ju nya plan-och bygglagen att träda i kraft i maj. Det blir något att bita i...

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |