tisdag 18 januari 2011

Utbildningstillfälle #1 denna vecka...

Kvällen har gått i kunskapens tecken med utbildning för förtroendevalda med förhoppningar om nya bitar på plats i det politiska pusslet!

Det hela började med "Politiskt ledarskap" med en föreläsare från SKL (Sveriges Kommuner och Landsting). Kändes tyvärr som en hel del öppna dörrar och ett något tempolöst föredrag, men ett och annat guldkorn gick ändå att vaska fram.

Andra hälften av kvällen handlade om Enköpings kommuns styrmodell med konsultföretaget Praxis AB som föredragande. En aptitretare inför fredag!
Inte heller detta var helt nytt för mig i och med att vi på skolan (jobbet) är det sista steget i just denna styrmodell. Vi jobbar där med Team-kontrakt, där vi utifrån krav från skolledningen sätter SLUT- och SMART-mål ute i arbetslagen.

Men nu får jag alltså även vara med att arbeta med modellen på nämndnivå där kraven kommer från KF:s mål och där Miljö- och Byggnadsnämndens mål sedan kommer att vara styrande för/ställa krav på verksamheten på förvaltningsnivå. Spännande!
På fredag blir det alltså en mer djuplodande utbildningsdag vad gäller just styrmodellen där jag hoppas kunna dra fördelar såväl för mitt politiska uppdrag som i mitt yrkesutförande!
/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |