fredag 16 oktober 2009

Ingen framtidsdag för mig...

...i och med att yngsta sonen ligger med hög feber och svullen hals, frugan jobbar dessutom! Suck! Hade verkligen sett fram emot detta.

Nåja, nu har ju äldsta sonen plötsligt engagerat sig i SSU (riktigt kul) så familjen kommer att vara representerad i Uppsala i alla fall!

Själv får jag ladda om till på onsdag då vi har AK-möte i Folkets Hus med tema "Framtiden för Bredsand". Vi kommer bland annat att diskutera Sommarro kontra Främjastugan för handikapporgani-sationernas sommar-verksamhet. Jag vet ju i alla fall vad jag tycker!

Sommarros läge i jämförelse med Främjarstugan är ett skäl så gott som något för en upprustning av fastigheten. Visst kommer det att kosta en del, men med tanke på vilken utvecklingspotential det finns rent verksamhetsmässigt är det väl inversterade pengar.

Vårt kongressombud, tillika blivande kommunalråd, Helena Proos ska tala om varför kongressen kommer att vara en bra grund för valseger 2010.

Helena och jag var ute på arbetsplatsbesök förra veckan då vi besökte Joar Socia och Blomstra. Två otroligt viktiga verksamheter i socialförvaltningens regi. Själv tyckte jag att det var enormt givande och intressant att få inblick i dessa två verksamheter och att se denna engagerade personal som verkligen brinner för sitt jobb!

Nu hoppas jag verkligen att mina partikamrater tar tillfället i akt och gör egna arbetsplatsbesök! Det berikar!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |