torsdag 29 oktober 2009

Mäktig känsla!

Idag satt jag på plats i kongresshallen ute på Älvsjömässan. Tyvärr missade jag Thomas Östros inledningsanförande, som enligt uppgift ska ha varit något utöver det vanliga med inslag av skönsång!

Nåja, jag kom runt 12-tiden och fick ta del av ett antal intressant debattinlägg i olika frågor.

Det som dock berörde mig mest var valet till partiordförande. Det vill säga omval av Mona Sahlin.

När hon valdes till partiordförande första gången satt jag framför TV:n hemma och kände rysningar efter ryggraden.

Den här gången började rysningarna ända nerifrån tårna. Jag var på plats! Jag fick vara med! Mindre än ett år kvar till valet! Hela kongresshallen visade Mona sin uppskattning med en stående ovation! En mäktig känsla!

När sedan Mona och Ibrahim Baylan (som valdes till partisekreterare) tog till orda stärktes begreppet "stolt socialdemokrat" för mig och med all sannolikhet för det stora flertalet som befann sig i kongresshallen! Båda poängterade att Sverige är "möjligheternas land" med en socialdemokratiskt styrd regering och de var verkligen övertygande!

Jag hann också med att prata med kongressombuden Helena Proos och Pyry Niemi. Satt en stund och samtalade med Mats Berglind och hann också byta några ord med Maggan Widen Berggren. Tack för att ni tog er tid!

/Matz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |