torsdag 4 mars 2010

S-föreningens årsmöte

Årsmöte med stadens S-förening avklarat och jag blev omvald som ersättare i styrelsen.

Rolf Jönsson svingade klubban med bravur under kvällen. Mårten presenterade tankar kring frågor om Romberga som föreningen kommer att driva i valrörelsen. Mycket bra!

Speciellt inbjuden var Håkan Wall (V) som höll ett spännande och fängslande föredrag om BAHCO och dess historia. Ingen kan fånga åhörarnas uppmärksamhet som Håkan. Han trollbinder med sin "radioröst" och sitt engagemang!

Kvällen avslutades med ett konstituerande möte för den nya styrelsen.

4 kommentarer:

  1. Jag deltog i mitt första möte med Enköpings socialdemokrater och fann det hela mycket trevligt och engagerande.Som jag förklarade för styrelsen(där jag även med mycket stor glädje fick en suppleant plats)så har jag en inneboende kraft som skriker efter förändring av dagens borgerligt styrda Sverige.Och den känslan tror jag många av väljarna där ute också bär på.Tillsammnans skall vi verka för att humanitet och solidaritet åter igen skall genomsyra den politik som förs i Sverige genom en röd/grön regering.Utsvängda jeans kommer tillbaks med jämna mellanrum och nu ska tammetusan Upp till Kamp också göra det! Lars Dahlin

    SvaraRadera
  2. Härligt Lars!

    Och välkommen till stadens s-förening (om jag inte sa det igår)!

    Håller med om att det är dags att ta tillbaka regeringsmakten, men till skillnad från utsvängda jeans ska vi inte bytas ut pga modenycker. Vi måste visa på att det lönar sig att satsa på kvalitet!

    /Matz

    SvaraRadera
  3. Tack Matz.Självklart handlar det om långsiktig och varaktig politik och inte några modenycker.Det skall bli intressant och roligt att vara en del av kampen.
    Lars Dahlin

    SvaraRadera
  4. Matz, tyvärr verkar det som om du hade rätt om varför ambulanser var där :(

    tråkigt...

    SvaraRadera

AddThis

Share |