måndag 27 juni 2011

Duellen är ett faktum

Måste ha trampat till ordentligt på moderaterna ömma tå vad gäller skolpolitiken! Spännande!

Jag känner mig också en aning hedrad att jag fick svar från finanskommunalrådet Wiklund i en skolfråga - och så snabbt dessutom.

Det finns ju de som skrivit insändare under våren med direkt ställda frågor till Anna Wiklund som fortfarande väntar på svar!

Nu går det ju att utläsa att Markus Lagerquist verkar vara författare till insändaren även om Anna Wiklunds svammel om regeringsreformer återupprepas från budgetdebatten i fullmäktige.

Så till själva svaret. Det går väl att sammanfatta med ett: Jaha?

Det är ju egentligen inget svar på min frågeställning utan snarare ett inlindande av sanningen i en massa av svammel och floskler.

Det finns fler som noterat detta. Tomas Rådkvist har gjort en bra sammanfattning av alliansens skolpolitik. Rätt spännande läsning faktiskt!

Var så säkra - de två moderaternas försök till försvar kommer inte att stå oemotsagd. Insändare nummer två från min sida är redan skriven och ivägskickad till EP!

To be continued!

/Matz

4 kommentarer:

  1. Jag blev inte ett dugg klokare av att läsa Wiklund och Lagerquists insändare. Det var väl bara en sak jag blev klokare över och det är att skolpolitik inte är deras specialitet. En så viktig fråga om barn och ungdomars framtid och de kan inte ens tydligt redogöra för vad pengarna i budgeten ska gå till. Var finns den s.k "satsningen"?
    Ser fram emot att läsa ditt svar till dem.

    Bra sammanfattning av Rådkvist också. Dock kan man inte kommentera på hans blogg och ingen e-postadress hittar jag på hans blogg heller. Jag instämmer med dig, det var en mycket intressant läsning.

    SvaraRadera
  2. Då ser jag dig som gubben med mjölkpallen och Wiklund/Lagerquist som dom som försöker ploga ner den gång på gång!
    Sist jag kollade filmen "Midvinterduell"(Lars Molin)så hamnade plogbilen i diket till slut.Det scenariot känns högst aktuellt i detta fall också!!
    Tack för din insats för en bättre skola Matz!!

    SvaraRadera
  3. Karl: Jag tror inte du är den enda som inte förstår Wiklunds och Lagerquists goddag-yxskaft-svar. Så här ser det ut allt oftare med moderata företrädare som inte vill eller kan svara ärligt på olika frågeställningar.

    Lars: När det gäller den alliansstyrda plogbilen har det fått vattenplaning för länge sedan och snurrar herrelöst på den politiska motorvägen. En dikeskörning är oundviklig!

    /Matz

    SvaraRadera
  4. Jag hade viss en felaktig inställning för kommentarer på min blogg. Nu skall det gå bättre.

    Beträffande "plogbilsanalogin" så var väl en viktig faktor en mycket stabil grundkonstruktion om jag minns rätt. En sådan skulle vi kunna åstadkomma i Enköping med en blocköverskridande "krisplan" för skolan.

    /Tomas

    SvaraRadera

AddThis

Share |