lördag 18 juni 2011

Veckans bloggcitat - jo, jag tackar!

Det är ju lika roligt varje gång man blir uppmärksammad för sitt bloggande. Idag har Roten-sidan i EP med mig igen under rubriken "Veckans bloggcitat"!

Det är det av mina inlägg från i tisdags som fokuserade på moderaternas Markus Lagerquist och hur han målade in sig i det berömda hörnet, som denna gång fångade Rotens intresse.

Det jag blivit citerad på är att jag avslutade det inlägget med påstå att:

"Markus Lagerqists glashus krackelerade ordentligt i talarstolen! Fler såna tillfällen och moderaterna i Enköping har snart fått sin egen Eric Saade!"

På samma sida i EP finns också Tomas Rådkvist (FP) citerad. Jag har tidigare påstått att Rådkvist skulle bli utfryst från fortsatt allianssamarbete, men nu berättar han på sin blogg om den mobbing som med all tydlighet pågår - från samtliga allianspartier - mot honom.

Jag trodde i min enfald att man hos Enköpings politiker kunde skilja på sak och person, men i det här fallet är det uppenbart att vissa har en del kvar att lära!

Det är också intressant att läsa Rådkvists blogg där han beskriver hur (FP) lägger sig platt enbart för att få ingå i den moderatledda alliansen. Han menar att partiet gått så långt att man till och med släppt sin hjärtefråga och låter moderaterna helt hålla i taktpinnen vad gäller skolpolitiken. (Och det har vi ju sett hur det går!)

Tomas Rådkvist avslutar också sitt blogginlägg med en mycket intressant analys:

"Med ett sådant alliansstyre i Enköping bäddar man för maktskifte i valet 2014 och det tror jag vore en bra utvecklig för Enköpingsborna."

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |