lördag 18 september 2010

Politik är att stå upp för sin ideologiska tro!

Urban Wahlberg (C) beskyller mig för att felcitera honom och att jag inte kan skilja på sak och person!

1. Jag skrev ordagrant ner det du sa på mötet i Rombergaskolans idrottshall just för att jag och många med mig reagerade starkt på din syn på arbetslösa. Vi var många som satt och lyssnade och lika många som hörde vad du sa. Så nej, du är inte felciterad!

2. Jag har inte sagt något om dig som person utan kritiserat den människosyn du och dina alliansvänner står för. Om du tar kritiken mot den politik du företräder personligt är det upp till dig, men som politiker måste du ju kunna stå upp för den ideologi du anammat!

Att man som politiker i debatter ibland uttrycker sig på ett sätt som man i efterhand ångrar händer ibland. Då måste man också vara beredd på att bli kritiserad - antingen av sina politiska motståndare eller av media. Till och med av medborgare!

Det är i denna politiska verklighet man måste förstå att inte ta kritiken personligt så länge man står upp för sin ideologiska ståndpunkt!

För den som är intresserad av vad jag EGENTLIGEN skrev går det bra att läsa insändare här på bloggen under rubriken"Rösta är en rättighet"!

/Matz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |