tisdag 14 september 2010

Valarbete del 5

En lång dags färd mot natt! Nu väntar valledningsmöte i Folkets Hus kl. 20.00.

Måste tillstå att det varit en på många sätt givande dag med många intressanta möten med människor.

Ett speciellt tack vill jag rikta till eleverna på Bergvretenskolan och Västerledsskolan som ställde många bra och genomtänkta frågor och för flera spännande samtal. Vi pratade väldigt mycket skola, men kom också in på en hel del annat.

Innehållet i alla samtal jag haft under dagen har verkligen varierat. Det mest spännande var nog trots allt när jag fick stå upp för min ideologiska ställning. Det är precis de samtalen som är så viktiga där vi kan visa vad vi i grund och botten står för och där trygghet, jämlikhet och solidaritet är självklara ståndpunkter.

Det är också viktigt att vi står för att värlfärden måste få kosta och att vi har ett gemensamt ansvar. Då pratar vi inte bara om välfärdens kärna som den moderatledda alliansen gör. Vi Socialdemokrater står välfärd på riktigt!

Precis innan jag gick från torget fick jag en uppmaning från en medborgare, som menade att vi skulle ta bort parkeringsavgifterna i Enköping. Kan man klara av det i grannkommunerna ska man väl kunna göra det här också, menade han. Mitt svar blev:

Jag håller med! Det är bara att välja - mer skattesänkningar eller fri parkering i Enköping! Fyra år till med Moderat politik handlar precis om det - skattesänkningar innebär höjda avgifter. Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna.

Valet är ditt den 19 september!

/Matz


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |