tisdag 14 september 2010

Valarbete del 2

Fullt ös i valstugan direkt från start. Fullt med vetgiriga skolungdomar som ställde kloka frågor. Förhoppningsvis tyckte de att jag hade kloka svar ;)

Sveriges Radio står på "farthindret" (lilla scenen) och ska ha politikerutfrågning i eftermiddag. TV4 Uppland går runt bland stugorna och ställer frågor.

Mitt i allt detta brygger vi kaffe och samtalar med människor som väljer att besöka vår valstuga. Många intressanta samtal och nutid och framtid! Bland annat diskuterade jag LAS med en besökare. Tyvärr kunde jag inte med 100 procentig säkerhet svara på hans fråga, men som tur är har vi ju ett nära samarbete med facket och jag vet att jag och framför allt frågeställaren kommer att få hjälp av dem under dagen.

Nu blir det en snabb lunch innan det är dags för valstugan igen!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |