tisdag 14 september 2010

Valarbete del 1

Dagen började kl. 05.15 för mig. Uppe med tuppen, en snabb frukost och sen vidare till Resecentrum kl. 06.00 för att möte väljarna med ett äpple och information om välfärd och tågskatt!

Otroligt roligt att möte så många människor som redan har röstat och som kommer att rösta på oss. De allra flesta tog också emot både frukt och information.

Tråkigt bara att Moderaterna, trots överenskommelser mellan samtliga partier om att vi ska ha varsina dagar på Resecentrum, struntade i överenskommelsen och stod och delade ut eget material. Men det är väl ganska talande för hur Moderaterna ser på hur ett rättvist samhälle ska se ut - så länge de får som de vill!

Nu blir det någon timmes vila för att vid 11-tiden bege sig ner till torget och valstugan. Mer information om det längre fram!

/Matz

5 kommentarer:

  1. Det var synd att jag missade er. Jag tog ett senare tåg för att kunna dela ut lite flygblad i brevlådor och då var ni borta när jag kom dit. Ett Socialdemokratiskt äpple skulle ha smakat mycket godare än gårdagens Centerpartistiska banan. (Och vad är det för landsbygdsparti som delar ut bananer mitt i äpplesäsongen?)

    SvaraRadera
  2. Med den smash and grab filosofi som moderatererna nu utövar så kanske vi borde boka 1a maj tåget redan nu och varumärkesskydda Internationalen? ;)

    SvaraRadera
  3. Neil: Centern+bananer? Vad är kopplingen där? Bananrepublik eller... ;)

    Lars: Ingen dum tanke! De snor ju all annan socialdemokratisk retorik och lite till!

    SvaraRadera
  4. Jag känner flera resenärer som undrat över bananerna och en bekant sa att det var inte mycket till miljöintresserat parti som bjuder på frukt som forslats över hela världen.

    SvaraRadera
  5. Nä, tacka vet jag kravodlade äpplen!

    SvaraRadera

AddThis

Share |