lördag 17 mars 2012

Extra stolt Sosse!

Enköpings Arbetarekommuns årsmöte 2012 var ett av de mest välbesökta på många år. I vanliga fall brukar jag bli irriterad när jag inte hittar en parkeringsplats tillräckligt snabbt, men idag var det med glädje jag fortsatte en bit bort för att hitta en fri lucka.

Årsmötet inleddes med sång och musik av ordförande Sverre Ahlbom (sång och gitarr) och skolnämndens andre vice ordförande Rolf Carlsson (piano).

Det här var också ett årsmöte som jag personligen kommer att minnas för en lång tid framöver och som också inspirerar mig i mitt fortsatta politiska engagemang.

För två år sedan instiftades Anneli Djurklous Stipendium. Vid förra årsmötet 2011 delades stipendiet ut för första gången och det tilldelades då Jesper Englundh.

Döm om min förvåning när Anneli meddelade att det var jag som fick äran att ta emot detta stipendium ur hennes hand med motiveringen:

Matz har som ingen annan i Socialdemokratiska Partiet i Enköping anammat det nya sättet att kommunicera med medborgarna - via sin blogg. På den driver han såväl lokal som nationell Socialdemokratisk politik, vilken läses och kommenteras av läsare. Där får han möjlighet att utveckla sin och partiets tankar. Han är en flitig debattör, med periodvis dagliga inlägg. Han har en mycket god förmåga att skriva på ett tydligt och lättförståeligt språk där engagemanget lyser igenom. Via det skrivna ordet når han varje vecka ut till många fler med våra politiska åsikter. Han visar också att den nya tekniken är ett kraftfullt instrument för samtal med medborgarna!


Jag känner med mycket hedrad, oerhört stolt och tacksam - och fortfarande ett par timmar efter årsmötets avslutande även lite tagen!

Det här var verkligen en bekräftelse på att min blogg kan göra skillnad i det politiska arbetet. Det gör mig också än mer taggad att utveckla mitt skrivande och även utveckla själva bloggen till ett än mer "kraftfullt instrument"!

Ett stort tack till Anneli Djurklou och den övriga jurin för att ni valde mig till årets stipendiat, men också ett stort tack till alla engagerade läsare av bloggen som hjälper till att göra den mer levande!

Ikväll är jag en extra stolt Sosse!

/Matz

2 kommentarer:

AddThis

Share |