torsdag 22 mars 2012

Sociala investeringar ett FP-förslag?

Och jag som trodde att det var vi Socialdemokrater som från början lade förslaget om fonden för sociala investeringar!? Det var åtminstone den minnesbild jag hade fram till i morse när jag läste EP!

I artikeln, som beskriver hur Folkpartiet nu helt plötsligt gick emot att avsätta ytterligare 10 miljoner av de 32 som kommunen gjorde i vinst förra året till denna fond som inrättades i höstas, framkommer med all tydlighet fakta som gör att jag misstänker att jag har minnesluckor!

Lite förvirrad blev jag när jag läste Nils-Bertil Carlssons (FP) uttalande i artikeln:

"Vi vill egentligen ha den här fonden och det var faktiskt vår idé från början men nu bestämde vi oss för att vänta lite."

Var någonstans gick jag vilse i det som hänt de senaste tre månaderna? Enligt Nils-Bertil verkar det för det första inte som om fonden ens har kommit till stånd och att man nu dessutom vill vänta. För det andra ser det inte bättre ut än att vi Socialdemokrater kan ha tagit på oss äran för ett förslag som tydligen kommer från Folkpartiet!

Jag har väl drömt kanske, men jag har för mig att Helena Proos la en motion till SKL:s Kongress 2011 om sociala investeringsfonder. En motion som jag dessutom hade för mig att Kongressen biföll! Men jag kan ha fel!

/Matz

3 kommentarer:

  1. Veckans overkill Matz. Du har säkert läst min korrigering av artikeln i EP http://radkvist.blogspot.se/2012/03/ratt-och-fel-i-ep.html
    Ibland blir det fel i tidningen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev inlägget innan jag hann läsa din blogg även om det publicerades sent med hjälp av schemaläggningsfunktionen.

      Visst kan man se det som "overkill" om man vill, men jag hoppas att du också kan utläsa en viss ironi och glimten i ögat!?

      /Matz

      Radera
  2. Jodå, även om glimten var ganska väl dold ;)

    SvaraRadera

AddThis

Share |