onsdag 11 maj 2011

Gelins potthål på Facebook

Är det någon mer än jag som är trött på alla potthål i gator och vägar runt om i kommunen?

Varje dag när jag kommer hem från jobbet och svänger upp på Lärksoppsgatan får jag väja för ett par av dessa gropar för att inte behöva lämna in bilen för en framvagnsinställning - igen!

Har jag riktig tur hinner jag åka till ICA Bergvreten innan för att handla lite mjölk så att jag får gira mer när jag svänger in på Bergvretsgatan också. Där finns ett par riktigt fina kratrar.

Nu har jag en fundering på att skapa en Facebook-grupp där alla som vill och är intresserade kan ta bilder på sina potthål och publicera dem tillsammans med en platsbeskrivning, varningstext och en kortare beskrivning av hålets storlek, djup, uppkomstdatum och om hålet tidigare provisoriskt åtgärdats.

Så här i hockey-VM-tider har jag också fått ett uppslag till Facebook-gruppens namn och självfallet kommer det att finnas en koppling till (och nu blir han glad igen när han nämns i min blogg) Bengt-Åke Gelin (M), ordförande i Tekniska nämnden, som har det yttersta ansvaret för att Enköpings gator är framkomliga.

Vad sägs om:

Gelins Hål of fame

/Matz

3 kommentarer:

  1. Kör igång!!!

    SvaraRadera
  2. Lars van Aller12 maj 2011 kl. 09:23

    Ingen dum idé vi(s) har ju gjort saker om detta förr. Kan väl kännas lite uttjatat om jag ska vara ärlig. Beror väl på om det ska handla om humor eller reell politik.

    SvaraRadera
  3. Så länge potthålen finns kvar kan det aldrig bli uttjatat kan jag tycka. Men självklart ska det vara en skön kombination av allvar och glimten i ögat!

    /Matz

    SvaraRadera

AddThis

Share |