måndag 30 maj 2011

Jobbet måste gå först - ett tag till i alla fall!

Flera dagar utan att blogga och nu börjar folk till och med undra om jag över huvud taget lever.

Måste då meddela att jag är vid god vigör om än lite stressad inför vad som komma skall. Då menar jag inte budgetfullmäktige den 14 juni utan att jag just nu planerar för skolavslutning och lägger så gott som all min energi på det.

Nåja, politiken hinns också med. Ikväll var det kommunstyrelse, nästa vecka är det både miljö- och byggnadsnämnd och fullmäktigegrupp. Veckan därpå är det alltså dags för budgetfullmäktige. Efter det tar vi ett sommaruppehåll och en välförtjänt semester.

Och jag lovar - så fort skolavslutningen är avklarad ska jag bli flitigare på bloggen igen.

När jag då ändå sitter vid tangentbordet kan jag ju inte låta bli att kommentera dagens insändare från den folkpartistiska styrelsen som mer eller mindre talade om att man nu fryser ut Tomas Rådkvist och tar avstånd från hans uttalanden om samarbetet inom alliansen.

Man går till och med så långt i härskartekniken i insändaren att man negligerar Rådkvist som person genom att kalla honom "en medlem"! Tydligare än så kan det nog inte bli!

Kanske inte helt oväntat ändå? Rådkvist har ju en längre tid talat om sina synpunkter gällande såväl allianssamarbetet och sin syn på Anna Wiklunds ärlighet i just denna fråga.

Tidigt i höstas skrev jag om att Tomas Rådkvist åter skulle kunna bli en politisk så kallad vilde och nu är väl risken (eller möjligheten) överhängande. Redan då svarade i och för sig Tomas att så redan då var fallet.

Det är i alla fall ingen risk att folkpartiet lyckas sätta munkavle på honom!

/Matz


1 kommentar:

AddThis

Share |