torsdag 19 maj 2011

Resa i en vacker kommun!

Tre dagar med miljö- och byggnadsnämndens arbetsutskott är till ända. Två dagar på förvaltningen och en dag på resande fot runt om i kommunen.

Den här gången var det min tur att köra och i och med att vi inte fick med oss några tjänstemän blev det en vanlig personbil och inte en minibuss. Fast med facit på hand skulle vi nog ha behövt en större bil trots allt. Fem hyfsat välbyggda herrar - need I say more!?

Som sagt var - det var min tur att köra och det började väl så där! Van vid min egen manuella växellåda kändes det lite ovant att köra en automat. Speciellt tydligt blev det när jag skulle hämta upp de övriga vid korsningen Sandgatan-Kungsgatan och skulle koppla ur. Jag kan i alla fall tala om att bromsarna fungerade alldeles utmärkt och nu vet jag hur ratten på en Merca luktar. Gissa vem som fick äta upp det under hela resan!

Nåja, vi for i alla fall runt i kommunen och tittade på olika ärenden. Vi täckte ett område från Strand-Frösthult-Härjarö. Till en början i ett något gråmulet väder, men ju längre dagen gick desto bättre väder blev det och vi avslutade dagens nästan 10 timmar långa resa vid Mälarens strand i strålande sol!

En dag som innehöll mycket matnyttigt och spännande!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |