tisdag 8 maj 2012

Politikertisdag

En tisdag i politikens tecken! Började dagen med att läsa en intressant insändare signerad Tomas Rådkvist där han ger sin syn på politiken i stort i Enköping med lite extra fokus på den moderatledda alliansens allt mer handlingsförlamade sätt att "leda" kommunen!

Dagens Miljö- och byggnadsnämnd innehöll inga ärenden som stack ut. I de flesta ärenden rådde konsensus i nämnden och vid något tillfälle, när vi från den Socialdemokratiska gruppen stödde ett moderat förslag, var det till och med så att Percy Westerlund (M) kommenterade att här rådde blocköverskridande överenskommelser!

Nämnden avslutades strax före 17 så jag hade en dryg timme på mig att få i mig lite mat. Vita Elefanten ligger ju nära så det fick det bli! Middagen intogs tillsammans med med tekniska nämndens ordförande Bengt-Åke Gelin (M)! Dagens andra blocköverskridande "samarbete" ;)

Fullmäktige blev en kort tillställning som inleddes med utdelande av årets pedagogpris som gick till Lena Landelius på Örsundsbroskolan. Även Henrik Wikehult från S:t Ilian fick ett hedersomnämnande! Grattis till båda två! Duktiga pedagoger borde visas uppskattning oftare!

Därefter fick jag entra podiet för att ta emot en vacker blombukett ur ordförande Jan Peterssons hand med gratulationer i efterhand till 50 år! Tack till fullmäktige för uppvaktningen!

När jag så mitt i dagordningen valde att ta en paus för att ta en kopp kaffe fastnade jag vid ett bord tillsammans med Roger Andersson (C) i samspråk med EP:s Anette Östlund, som var lite nyfiken på vad som hände under nämnden. När vi precis var klara strömmade plötsligt fullmäktiges alla ledamöter ut från salen. De sista ärendena avhandlades tydligen i rekordfart!

Politiken fortsätter imorgon kväll då det är dags för Arbetarekommunstyrelsen!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |