onsdag 30 maj 2012

Jenny följer "John"

Jag måste ju faktiskt följa upp mitt blogginlägg från i söndags när jag ifrågasatte folkpartisten Jenny Abrahamssons trovärdighet och seriositet. Det jag ifrågasatte då var hennes uttalanden kring Joar-planerna och om man ska gå vidare och börja bygga om.

I lördags sa Abrahamsson i EP att hon ville gå vidare för att undvika att det blir långbänk. Lite senare i artikeln sa hon att man ska ompröva Joarprojektet om hamnverken blir klart. Ytterligare längre in i artikeln hoppades hon på en kompromiss med allianspartierna för att slutligen öppet meddela att hon kommer att ändra sig i frågan till fullmäktige den 13 juni!

Nu behövde vi inte vänta så länge! Vid gårdagens kommunstyrelsemöte bekände Jenny Abrahamsson och folkpartiet färg. Den är blå - mycket blå! Någon kompromiss var det aldrig tal om.

Det är som att se alliansen leka följa John. I det här fallet är det moderaterna som utsett sig själva till John och de tre stödpartierna försöker så gott de kan att "apa efter" för att slippa bli utslagen!

Precis som jag skrev i söndags blir det allt mer tydligt hur småpartierna i alliansen enbart är stödpartier till moderaterna utan minsta möjlighet att driva egna frågor och egen politik!

Trovärdighetskontot för Jenny Abrahamsson förbättrades ju inte direkt efter gårdagens ställningstagande. Lägg därtill att hon också gick emot sitt eget beslut från höstens fullmäktige om sociala investeringar. Det är inte vad som kännetecknar en seriös politiker!

Kan också rekommendera Tomas Rådkvists blogg i samma ämne!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |