torsdag 10 mars 2011

60-talister mot toppen

Idag är en dag då jag känner mig tillfreds och förhoppningsfull inför vad framtiden har att erbjuda!

För ganska precis ett år sedan, fredagen den 5 februari 2010, skrev jag följande på min blogg:

"Håkan är en människa som verkligen kan konsten att fånga sina åhörare och få dem att känna "nu j..." när han är klar."

I inlägget efter från samma dag fick jag ner:

"Det blev som jag hade förväntat mig. Håkan Juholt har "det där" som gör att man bara vill sätta igång med valrörelsen IGÅR!"

Två gånger har jag haft förmånen att få lyssna till och träffa Håkan Juholt och båda gångerna har jag slagits av hans retoriska förmåga och talets gåva. Något han kommer att ha nytta av i debatterna som väntar. Dessutom är han entusiasmerande, har glimten i ögat och en skön humor!

Valberedningen har enligt mig gjort ett bra jobb och jag hoppas nu att det är en enig kongress som ställer sig bakom förslaget och väljer Håkan Juholt till vår nästa partiledare.

Carin Jämtin har jag också haft förmånen att träffa och lyssna till vid ett par tillfällen. Hon kan ge ett "tunnt" första intryck, men har också hon en förmåga att få åhörare att stanna upp och lyssna. (Att hon dessutom länkat till min blogg från sin egen ger henne ett extra plus i kanten ;)

Det är också två 60-talister som nu kan komma att leda partiet. Håkan och jag är jämngamla - årsmodell 62 - och Carin är född 64.

Som sagt - jag känner mig tillfreds och förhoppningsfull...

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |