måndag 7 mars 2011

Uppskattning och klagomål

Måndagen den 7 mars började med att jag fick se min insändare publicerad på sidan 3 i EnköpingsPosten. Det var en insändare som är identiskt med det blogginlägg jag skrev om Christoffer Fjellners sätt att bedriva moderat folkhälsopolitik.

Många har under dagen hört av sig både via mail, sms och telefon för att ge positiv feed back på insändaren. Det känns alltid härligt när man får en klapp på axeln eller en dunk i ryggen och uppskattning för det man gör. När det dessutom kommer från något oväntat håll blir det extra positivt.

Under kvällen hade vi också sammanträde med Kommunstyrelsen. Där kom det under det inledande kaffet en synpunkt från Bengt-Åke Gelin som ansåg att jag skulle skriva något i bloggen om Marié Karlström's broddbeklädda skodon (i rättvisans namn). Och självklart gör jag det - för då får jag ju chansen att ännu en gång påpeka att herr Gelin ansvarar för den bristfälliga snö- och isröjningen i stan!

En av de sista punkterna på Kommunstyrelsens dagordning var att anta förslag till policy för klagomåls- och synpunktshantering! Med på mötet fanns en annan moderat som förekommit flitigt på min blogg och som kanske kände att det blev lite extra jobbigt just då.

Det blev förmodligen inte bättre av att kommunstyrelsens ordförande Anna Wiklund (M) bara hade positiva saker att säga om arbetet med att få alla kommunanställda att ta till sig policyn och sättet att hantera medborgares åsikter.

Även vårt Socialdemokratiska kommunalråd Helena Proos var positiv och gick till och med så långt att hon föreslog att även vi politiker skulle få tillfälle att gå på seminariet med David Forsberg om just klagomålshantering.

Hon fick också medhåll från centerns Mona Örjes, som menade att det är ju faktiskt så att även vi politiker måste ju bli bra på att hantera klagomål.

Och jag tänkte bara: Eller hur!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |