fredag 2 december 2011

Percy Westerlund (M) faller på eget grepp

Moderaterna har tydligen begåvats med ytterligare en retorisk ekvilibrist i form av tf orförande Percy Westerlund. Han svingar idag sin vassa penna på EP:s insändarsida i ett försök att beskylla undertecknad för personliga angrepp och det görs bland annat genom att lägga ord i min mun.

Westerlund försöker i sin insändare gräva djupa fallgropar i hopp om att lede fi ska falla däri, men tyvärr landar det enbart på ordspråket om den som gräver en grop åt andra.

Westerlund påstår att jag hävdat att det är "skandal" att hans partikamrat Ingvar Smedlund uttalat sig om att det inte går att garantera en skola fri från mobbning och kränkande behandling.

Läs gärna min "bombastiska" insändare här på bloggen och peka ut exakt var jag använder ordet "skandal"! Ska man komma med kritik måste man åtminstone vara saklig!

Däremot står jag fortfarande fast vid att jag anser att skolnämndens ordförande bör gå i bräschen för en noll-vision vad gäller diskriminering och kränkande behandling i våra skolor!

Westerlund påstår vidare att jag ska ha skrivit att Smedlund "visat sig olämplig som orförande i skolnämnden"!

Jag får hänvisa till även min andra insändare där jag skrev om tydligt politiskt ledarskap och visioner. Jag står även för mitt uttalande om att jag anser att den moderatledda dåvarande majoriteten (nuvarande minoritet) brister i just detta. Det gällde inte Smedlund som person utan moderaterna som parti!

Vidare tog sig Westerlund för pannan och lät sina tankar gå till Grönköpings Veckoblad när han läste min "beskäftiga uppläxning av kollegan Smedlund"! Då måste jag ändå ställa följande fråga till tf ordförande Westerlund:

Om ni nu i moderaterna sett detta som ett skämt i och med att ni refererar till skämttidningen Grönköpings Veckoblad så hörs allt annat än ert skratt! Varför då ödsla en massa energi på att likt don Quijote slåss mot väderkvarnar?

Percy Westerlund går också till angrepp mot Rolf Jönsson i sin insändar. Här kommer nog ändå det störst klavertrampet! Westerlund skriver att Jönsson istället för att "ge sig på" Anna Wiklund borde ha debatterat med statsminister Reinfeldt. Och sen kommer det:

"Möjligen såg Jönsson sin begränsning som debattör med statsministern, vilket i sig kan vara begripligt."

Så gnäller moderaterna över att VI går till personangrepp! Även jag tar mig för pannan!

Slutligen kan jag återigen konstatera att Enköpings invånare sedan länge genomskådat det moderata skådespel som utspelar sig i Enköpings kommun.

Det fick vi ytterligare bevis för i den insändare som undertecknades med "Enköpingsbon Kjell A", som bland annat menar att de beslut man tar som politiker bygger på ens personliga karaktär och åsikter.

En synpunkt som tål att tänka på - eller hur?!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |