lördag 26 november 2011

Plagiat och stöld

Jag tänker fortsätta på temat: Vad var det jag sa!

I ett flertal av mina inlägg här på bloggen har jag hävdat att moderaterna satt i system att använda sig av Socialdemokratiska ord, men att de just bara använder dessa som ord och utan innehåll och substans.

Moderaterna skrev ett idéprogram där man tryckte in ord som solidaritet, jämställdhet och trygghet utan att egentligen mena något. Man gick till och med så långt att man skrev om historien om sitt eget parti och hävdade att man varit för allmän rösträtt och mot appartheid bland annat.

Jag har också tidigare visat på mer konkreta exempel där moderaterna "stulit" Socialdemokratiska begrepp och till och med valaffischer och gjort dem till "sina".

Vad är då anledningen till att moderaterna fortsätter att "stjäla" från oss Socialdemokrater? Ja, det enkla svaret måste ju vara att de insett att vi har rätt!

1985 hade (S) en valaffisch med texten: Jag röstar på Socialdemokraterna för jag vill ha ordning på Sveriges ekonomi!

Känns orden igen? Ja, det här har vi ju hört moderata företrädare gång efter annan både på riksplanet och lokalt använt som ett mantra de senaste åren. Men man har alltså åter igen valt att använda sig av S-märkt politik! Så till den milda grad att man i valet 2010 kopierade både text och bild på sin egen valaffisch och bytte bara ut Socialdemokraterna mot moderaterna!

Tro nu inte att det kommer att stanna där! Nej, nej! Härom dagen fick vi ett bevis på att till och med de högst uppsatta politikerna inom moderaterna satt detta i system!

Mona Sahlin sa följande i september 1994: "Om man är socialdemokrat, då tycker man att det är häftigt att betala skatt. För mig är skatt det finaste uttrycket för vad politik är!"

Finansminster Anders Borg (M) sa följande i november 2011: "Jag tror i grunden det är bra att vi får in skatter i Sverige. Det är bra att vi har trygghet och välfärd och bistånd, arbetsmarknadspolitik och skola och sjukvård. Då måste vi få in våra skatter. Då blir det så att man ibland har lite olikheter i skattesatserna. Men i grund och botten är det så att det är häftigt att betala skatt om man vill ha en välfärdsstat."

Inte nog med att Borg "stjäl" Mona Sahlins bevingade ord, men återigen är det bara tomma ord utan innehåll. Dessutom pratar han ännu en gång om trygghet och välfärd och där vet vi ju redan hur det ser ut i Sverige med det moderatledda styret.

Jodå, jag tror att han innerst inne har förstått att skatteintäkterna behövs för att trygga välfärden, men som en sann moderat åker han med på den blå linjen och genomför skattesänkningar som bara gynnar en kategori människor!

Precis som jag skrev igår är det mycket snack och lite verkstad!

/Matz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AddThis

Share |