onsdag 23 november 2011

Reinholdsson ljuger

Den moderatledda karusellen kring budgeten fortsätter snurra - och det går allt fortare! Frågan är bara hur länge de som åker med håller sig kvar?

Den här gången är det KD:s starke man Bo Reinholdsson som på kommunens hemsida pratar om att "ombudgeteringen innebär att välfärden har hög prioritet" plus att "det satsas på kommunens skolor samt vård och omsorg".

Reinholdsson ljuger medborgarna rakt upp i ansiktet utan att blinka!

Jag skulle vilja höra Reinholdsson förklara hur man "prioriterar välfärden" genom att skära i verksamheterna! Vad är "satsningen" när kommunens skolor ska spara 13 miljoner och Reinholdssons egen verksamhet, vård och omsorg, ska spara 2 miljoner?

Även Anna Wiklund (M) vrider till sanningen rejält! Hon säger: "Vi vill stimulera till att fler arbetar..." Det är mycket möjlighet att hon VILL det, men då ska det inte ske inom offentlig verksamhet tydligen!

Jag blir också riktigt irriterad och förbannad över att man valt att rubricera texten på webbsidan med:
"Kommunen reviderar budgeten för att säkra välfärden"

Har inte den moderalledda minoriteten i kommunen någon som helst skam i kroppen? Det här är inget annat än nedmontering av välfärden! Och då fortsätter man att mörka och lägga dimridåer i tron att kommunens medborgare inte ska förstå.

Jag kan då meddela att det är försent! Alla samtal, sms, mail och andra kontakter folk tar med mig och många av mina partikamrater visar på att alla har förstått och vill se en förändring!

/Matz

3 kommentarer:

  1. Jag lackade ur ordentligt när jag såg det.
    De vågade inte dra ärendet i ksau men har ändå mage att uttrycka sig som om det är "kommunen" som föreslår.

    Ska alla budgetförslag, även vårt, genomgå nyspråksbearbetning av informationsavdelningen och publiceras på nätet?

    SvaraRadera
  2. Jag läste igår och blev rent ut sagt förbannad! Propaganda på hemsidan känns inte bra!

    /Marié

    SvaraRadera
  3. Läste på hemsidan idag (26/11) att man ändrat rubriken till : Förslag till reviderad budget presenterat

    Får nog se det som en liten seger i alla fall ;)

    /Matz

    SvaraRadera

AddThis

Share |